Galna tuktukforare!

Nu ar det varan tredje dag i Dehli och jag maste saga att jag faktiskt tycker att det blir battre och battre. Vi  stannade en natt till pa varat gamla hotell vilket vi lite angrar efter att nu ha kommit till det hotellet vi ska mota gruppen pa. Riktigt flashigt for att vara Indien! Pa vagen hit tankte vi att vi skulle promenera men blev lite halvt overfallna av en massa tuktuk forare som alla ville kora oss dit vi ville. Efter ett antal nej och ett antal tuktukforare senare orkade vi inte saga nej mer utan tog en tuktuk. Detta visade sig vara valdigt bra eftersom mannen pa hotellet hade beskrivit en vag at helt fel hall.

Som sagt ska vi traffa gruppen som vi ska aka den sakallade "bussresan" med. Ska bli riktigt skoj! Kanns aven riktigt skont da vi antagligen inte kommer vara dom anda vita langre! (efter erfarenheten fran rundturen igar ar det ett riktigt stort plus!!)

Nu har vi precis atit lunch, curryn har ar utsokt! Vi ska nog ta oss en liten tupplur innan vi moter gruppen, men vi far val se.

Ett stort plus for room service som ar helt underbart! Maten ar ett samtal bort!! LOVLEY!

So long alla underbara manniskor! Puss!

(Bilderna kommer nar vi ar tillbaka fran "bussresan")

Hello india

Vi lever! Flygresan hit gick bra, aven om det var lite segt med att vanta i finland i nagra timmar. Val framme forokte vi hitta en taxi som kunde ta oss till varat hotell, vilket verkligen inte var latt! Vi hittade iallafall en liten tuktuk med en farbror utan tander som sa att han kunde kora oss. Jag ska vara riktigt arlig och saga att jag faktiskt var livradd och trodde att jag ett tag skulle do! Men vi kom fram hela och lyckliga att fa sta pa egna ben! Men vi fick byta hotell en gang eftersom vi tydligen var lite tidiga. Men en uppgradering (inte att skryta om!).

Idag vaknade jag jatte tidigt av att jag var hungrig och allt jag kunde tanka pa var mat! Vi bestallde upp lite "butter toast" som visade sig vara torrt brod med acklig sylt. Idag bestamde vi oss ocksa for att ta tag i varan radsla for att ga ut och gick ner till hotellvarden. Han tog med oss till sitt kontor dar vi bestamde oss for att fa en privat rundtur i bil for att se ala sevardigheter i Dehli. Det ska faktiskt bli spannande!

Men nu maste jag rusaa!

Flygplatsen

Nu sitter jag o malin på flygplatsen! Nu är vi äntligen på väg. Jag har varit så fruktansvärt nervös men det har lagt sig nu. Jag hör av mig när vi kommer till finland! So long!

Last night home

Nu är det min sista kväll hemma på TRE MÅNADER! Jag är faktiskt riktigt nervös. Dels är det ju för att jag verkligen åker imorgon med också för att jag varit sjuk och min mage är fortfarande inte  hundra. Men det är troligen bara resfeber.
Nu är all packning klar, ska bara ladda mobilen, mp3 och framför allt KAMERAN!
Nu åter till dom sista grejerna att fixa, so long!

Thats so funny!

Nu sitter eleverna och har fredagsmys och jag passar på att ta min dagliga dos av bloggvärden. Då hittade jag detta störtsköna! haha

på zoo

Efter jobbet idag hade mitt lilla arbetslag bestämt oss för att gå ut och käka tillsammans eftersom jag åker nästa vecka. Det var riktigt roligt och mysigt! Kommer faktiskt sakna mitt jobb. Dom hade med sig en liten avskeds present. Jag blev väääldigt glad, det var en Mora Träsk skiva (Millrud, erkänn att du är lite avis!). Den som vi alltid lyssnar på på jobbet! Inte ens på min semester ska jag slippa dom! Så nu har jag äntligen min egna Mora Träsk skiva, I'm so happy!
Malin, detta är vad vi ska lyssna på på stranden! UNDERBART!

moving in party

Igår var det inflyttningsfest hos Millrud. Det blev en del djupa samtal och skratt, trevlig kväll!

torsdags middag

Ärtsoppa och pannkakor på en torsdag är bara så gott! Jag och Tessan var hembjudna till mormor och morfar och det var riktigt mysigt. Vi tittade på lite gamla kort, vissa car riktigt roliga!

Working 9 to 5

Bara för att vi är så grymt kreativa på jobbet!
Cavewoman designe, snart i en butik nära dig! (haha)

a beautiful dream

Att sitta och njuta av den otroligt snygge mannen Johnny Depp i filmen Chocolat har jag unnat mig ikväll. Riktigt bra!
Förut när jag varit hos mormor och morfar fick jag en liten knäpp i huvudet och sprang hem. Det var faktiskt riktigt skönt. Så nu har jag bestämt mig för att börja springa igen! Good luck with that, men jag ska verkligen försöka!
För att citera counting crows låttext; "We all want something beautiful, man I wish I was beautiful!" så ska jag nu ha lite skönhetssömn och drömma och Johnny depp!
sleep tight!

celebration

Igår kom Sanna hem efter att ha haft två tentor på två dagar. Usch, tycker synd om henne. Men vi skulle iallafall fira att hon gjort dom och sista gången hon och jag träffas innan jag åker. Det blev jag, Tessan, Sanna och Angelica som gjorde staden osäker, och det var lika roligt som alltid!

blää för vinter!

Idag är det svinkallt ute och jag vill åka iväg till värmen nu mer än någonsin!
Så jag tog bilen och åkte till affären för att köpa lite godis. Det slutade med, efter att jag inte kunde bestämma vad jag skulle ha, att jag fick med mig lite av varje. Så nu ska jag snart sätta mig med ostbågar, chips, dip och godis i mitt nya rum och äta bort denna kalla och tråkiga dag.

AVATAR!

I lördags var jag, Millrud och Tessan på bio och såg Avatar. Riktigt riktigt bra film! Jag kommer se den om och om igen och aldrig tröttna! haha

GOTT NYTT ÅR!

2010 har nu anlänt och jag är riktigt seg idag. Nyårs firandet var hemma hos Tessan och Kristoffer och maten var helt underbar, Utsökt! Champagnen flödade och musiken ljöd! Ett perfekt nyårsfirande!
Men nu ska jag äta och sen lägga mig i min säng i mitt nya rum och titta på film.
Hoppas nyår var lika lyckat för er som det var för mig!

En elit på att öppna champagne!