Working

Nu sitter jag här och väntar på att ännu en lektion ska börja. Jag har precis pratat med sanna i tjugo minuter på min rast, mycket trevligt. Även kaffet har slinkit ner så att man kanske blir lite piggare till resten av dagen.

Igår var jag på min första teckenspråks-lektion. Våran lärare heter Daniel och då tänker jag iallafall på en person som är max 35 år gammal. Men våran lärare är ca 60 och döv.. spännande. Men han verkar vara riktigt duktig och jag har redan lärt mig lite olika stöd tecken. Tills nästa vecka ska vi lära oss hela alfabetet. Det jobbiga är inte att förstå utan att komma ihåg vad allting är.. men jag har lärt mig alfabetet , men jag kan aldrig komma ihåg vad h är.. jag vet även hur man säger; mamma, pappa, flicka, pojke, träna, tänka, prata, okej, idag, kaffe, ost, smör, datum, passar, vilket, olika, samma, sluta, sköldpadda(eleverna på jobbet lärde mig det när dom visste att jag skulle gå på kurs), gris, fotboll och lite till. Det är inte mycket med en bra start! Förhoppningsvis kan jag kommunicera lite mer döva när kursen är klar.

Nu har frugan och hennes kompisar fått en lägenhet i oslo. Både roligt och ledsamt. Ca den 1 oktober ska dom flytta upp dit. Men hur blir det med julen? Ingen jul-mys-dag med mig o tessan? Inga pepparkakor formade och glaserade som snoppar..Men Frugan, då ska jag baka och skicka med posten en liten pepparkaka till dig!

Nu börjar lektionen som jag själv ska starta! Empan har blivit lite lärare! hehe

Kommentarer
Postat av: frugan

kära kära vän. jag lämnar inte dig o tessan åt snoppgöra vet du väl. jag kommer hem till jul, och säkert innan det :) love

2008-09-18 @ 12:36:10
Postat av: Sanna

nu kan inte dom döva prata skit längre för du fattar allt;)

det var mysigt att prata men bajs att jag är sååå klantig! SES IMON<3

2008-09-18 @ 14:35:53
URL: http://sannakajsdottir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0