money-money-money

Är man bra eller är man bra? Tekniska-empan har gjort ännu ett framsteg i sen karriär. En ny-ominstallerad dator, en ny dator i kopplad. Prima skinka. Med lite hjäp av Kristoffer så klart, men vad skulle ett geni göra utan sin assistent?

Nu sitter pensionatet utanför och väntar på mina kramar. Mormor, morfar och farmor är på besök. Trevligt, med tanke på att det kommer att bli äpplepaj på menyn! Mums

Jag har även tänkt på en annan liten sak; Jobb = Pengar. Men vad ska jag göra för mina pengar, förutom att betala hemma och spara?! Jag har faktiskt gjort upp en liten lista:
* ett par nya hörlurar
* ett par nya skor (ett par stövlar, bruna)
* en ny mobil (även om min är väldigt ekonomisk när den stänger av sig efter fem minuter)
* en systemkamera
* en bärbar dator
* en resa
* nya saker till mitt rum

Men allt detta är ju dyrt. Men smart som jag är så har jag lagt upp en smart lista på när jag ska köpa allt. Fiffigt serru.
Först ska jag köpa ett par hörlurar och stövlarna. Nästa månad ska jag kanske köpa en ny mobil. En bärbar dator och en systemkamera kommer jag inte köpa förens till våren. Nu på hösten, till jul och till sommaren hade jag tänkt att resa, men vi får väl se hur det blir. Nya saker till mitt rum kommer bli sen när pappa har tid med att göra iordning på nedervåningen. Alltså bryta upp tak, väggar och golv. Det kommer inte vara klart förens jag flyttar hemmifrån. KUL.

Men nog om pengar och materiella ting, Nu vankas det äpplepaj och kaffe, tjenixen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0