Oh, how I love to be around

Igår begav jag mig hem till min kära Sanna för att ta en drink innan utfärden på stadens gator. Sanna förvandlades till bartender och blandade till en utsökt Piña colada, mums.
Jag och Sanna skulle ju egentligen åkt på klassfesten men eftersom det låt mitt ute i ingenstans och vi inte skulle kunna komma därifrån så åkte vi inte till stan istället, utan Mathias. Suck. Vi satt och velade fram och tillbaka i en timma vart vi skulle gå. Tillslut stod det mellan Kontiki och Stars n´ Bars. Eftersom det var fyra årsfirande på Kontiki och vi antog att det skulle vara jobbigt mycket folk där drog vi oss mot Stars n´ Bars. Men vägen dit var inte lätt akn jag lova. Det spöregnade och stressade som vi var satte vi oss på FEL buss, pust. Vi hoppade av vid sahlgrenska och hoppade kvickt på spårvagn 13 som vi väl på kom på att den inte heller gick till järntorget. Av 13 spårvagnen och ut i spöregnet. Men tillslut kom vi iallafall på en buss till järntorget.
Efter lite köväntande kom vi iallafall in till bra musik (som under kvällen böev allt sämre) och trevligt folk att titta på. Raka vägen fram till baren blev det men även här fick vi vänta en hel evighet på att dom otroligt sega killarna i baren skulle lägga på ett kol. Men vi dansade i värmen tills det kändes som svettet rann på oss, tillsammans med alla dom otroligt härliga människorna på dansgolvet. Klockan tre värkte benen och öronen tjöt till den höga musiken och vi bestämde oss för att bege oss hem till sängen. Men magarna kurrade och burger king var blott ett ögonkast ifrån. Men det må jag säga, att stå och vänta i en jävligt lång kö, köpa en hamburgare och sedan vänta en timma på nästa buss eller att ta bussen hem om två minuter och ta en macka hemma i värmen så är det ínget svårt val.
Väl hemma rostade vi mackor med ost och gick sedan utmattade och la oss.



Kommentarer
Postat av: sanna

ohh,, tingsek!

haha, blev tungan så röd!? jag tänkte aldrig på det!



vår kväll kan helt enkelt sammanfattas som blöt! både regn och svett och drikar!

2008-10-19 @ 20:17:32
URL: http://sanna.kajsdottir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0