en tredelad pepparkaka

Igår började kvällen väldigt bra. Jag åkte hem till min kära sanna för att smaka på nygjort julgodis och dricka vin i hennes något udda järnglas. Väldigt trevligt. Vi satt och pratade och jag målade naglarna samtidigt som sanna satt och sydde.. hmm.. ja sen bar det in till stan för att ta nian till röda sten. Jag har nog aldrig sett ett så öde ställe förut. Det var som om dom ställt ut ett stort fyrkantigt hus mitt ute i ingenstans.. under bron. Och mina nya fördomar om detta ställe blev ju inte bättre av att det var iprincip helt öde när vi väl kom in. Men detta stoppade ju inte oss så vi begav oss till baren och beställde in en julkyss dagen till ära, det var ju faktiskt lucia. Två julkyssar senare och det hade äntligen börjar komma lite folk, lite skumt folk men ändå folk... Det var sjukt dålig musik som nådde våra öron men lite dans blev det ju iallafall. Men efter att vi tröttnat på all "ont-i-huvudet"- musik ställte vi oss i kön för att hämta ut våra jackor. Men då började ju modeviningen och vi var ju nyfikna på hur den skulle se ut. Vi såg en massa hulebäckare och när vi ställde oss i kön igen för att hämta jackorna såg vi även ett bekant ansikte från första gången vi var ute. Haha, han hade inte förändrats ett dugg.
Väl ute efter många om och men så begav vi oss till spårvagnen.. båda var trötta så tracy fick fylla våra öron med lugn musik på spårvagnen hem..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0