"Hon är en pärla.."

För att få en bra start på dagen ska man vakna långsamt, äta frukost i sin egna takt för att sedan kliva in i dagen.. men min dag började på ett helt annat sätt. Jag vaknade vid kvart över åtta av att Porthälla ringde och undrade om jag kunde hoppa in för dagen och hjälpa till. Jätte kul tänkte jag, men sen när dom sa att jag helst skulle vara där 45 min senare slocknade ljuset runt mitt lilla huvud. Men duktig som jag är hoppade jag ur sängen, slängde i mig lite frukost för att sedan springa in i dagen.. Även om detta kanske inte var den bästa starten så gillar  jag faktiskt mitt jobb på Porthällas gymnasiesärskola väldigt mycket. Varje dag innebär nya roliga saker att ta del av och underbara människor.
 I slutet av dagen fick jag följa med på ett litet snabbmöte där jag fick reda på att jag skulle få jobba ända till torsdag. WOHO.. Där sa även en av personalen att jag är en pärla.. Trevligt att höra eftersom jag med möda hoppade upp ur sängen imorse. Men som en fin avslutning på dagen blev det en fika och lite shopping med Stina, som jag förövrigt inte träffat på evighter.. Shoppingen slutade i förälskelse då jag hittade den mest underbara dukstora halsduk jag sett. Stor, mysig och färgig.. vad mer kan man begära? Jag var ju såklart tvungen att köpa den!

gfd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0